Kako kupiti dober rabljen avto

Če bi William #Shakespear danes pisal Hamleta bi se znamenita fraza glasila: ” Kako kupiti dober rabljen #avto ali #kako ne kupiti dober rabljen avto “, to je sedaj vprašanje?

Že dolgo avto ni več samo luksuz, ampak je sredstvo, ki nam pomaga premagovati razdalje, je orodje s katerim si pomagamo dosegati dnevne cilje. V vsakem primeru pa mora avto biti varen in zanesljiv. Udobje in tehnični body building je pri rabljenem vozilu (sploh ko kupujemo rabljeno vozilo neznanega porekla) drugotnega pomena. Ker avta ne kupujemo vsak dan in se za nakup rabljenega vozila odločamo iz finančnih ali racionalnih razlogov, si moramo pri nakupu in izbiri rabljenega avta vzeti več časa, kot pri nakupu novega vozila z garancijo. Naj bo vaš moto pri nakupu, da vas mora #avto brez zadržkov in sivih las pripeljati tako v trgovino po mleko, kot v #Paris do Eiflovega stolpa.

Nasvet kako kupiti dober rabljen avto!

Na kaj moramo biti pozorni, kako naj se prav odločimo in kupimo dober – zanesljiv – avto?

  • število prevoženih kilometrov,
  • kleparski posegi na karoseriji,
  • popravila podvozja,
  • odpiranje motorja,
  • dotrajani električni sklopi, ležaji…

Nekaj osnovnih postavk, ki so preventiva, niso pa garancija, da vam bo avto 100 odstotno služil.

Ni nujno, da je #trgovec boljši vir nakupa, kot običajen ulični preprodajalec vozil!

Velikokrat imajo rabljeni avtomobili iz uvoza število prevoženih kilometrov v povprečju  več od slovenskih vozil. Včasih pa se nam zdi, kot da so kilometri na vozilih iz uvoza, kar prilagojeni starosti vozila, kot “naj bi se to vozilo vozilo po slovenskih cestah”. V veliko primerih vas občutek ne vara. Ker gre za novejša vozila je zbijanju kilometrov težko oprekati na prvo žogo.

Kako pa lahko ujameta (vsaj škrtega trgovca)?

  • pri klometraži med 200 -300.000 se včasih že slišijo kolesni ležaji,
  • zavorni #diski so lahko obrabljeni že v drugo (strokovnjak bo znal predvideti razmerje med obrabo, menjavo in številom prevoženih kilometrih po števcu)
  • spikanost (od kamenčkov) barve na karoseriji
  • obrabljenost sedežev, volana, prestavne ročice in tako naprej (za več zastonj povprašaj strokovnjaka)

Prikrite napake

Marsikatero napako se da spretno prikriti. Ko gre za vizualno napako ta še ni tak problem, ko gre za prikrito napako na motorju ali sklopih motorja in podvozja zna biti precej dražje in za reklamacijo uber naporno. V tem primeru je veliko bolje, če ste avto kupili pri trgovcu, kateremu zakon nalaga 8 dnevno reklamacijo vozila v primeru natega ali in prikrite napake. Če ste avto kupil od fizične osebe, se kratkomalo obrišite pod denarnico in se pripravite na živčno vojno- Ta se navadno razplete prodajalcu v prid, saj če ste vozilo pregledali, preizkusili in podpisali kupoprodajno pogodbo s klavzulo videno-kupljeno, kaj drugega tudi ne morete pričakovati.

Vzemite raje moj nasvet in si pred kupčijo rezervirajte več časa in reskirajte malico za strokovni support. Vsekakor v primeru konfikta ravnaj po navodilih.

Zapomnite si moje načelo v treh postavkah:

  1. je čas za ogled, preizkušanja in glihanja,
  2. je čas, ko kupčijo zaliješ in postaneš lastnik avta in
  3. je čas, ko je po toči zvoniti prepozno.

Rabljen avto iščite preko znancev, žlahte, dobrih prijateljev. Tako imate več možnosti, da spoznate zgodovina vozila in imate po nakupu, pri morebitni skriti napaki, več možnosti za uspešno reklamacijo.

Če vozila iščete preko spletnih portalov in pri trgovcih zgodba ni nič drugačna, zna pa biti bolj delikatna.

Če avto najdete po oglasu se na ogled odpravite v spremstvu poznavalca, ki mu zaupate:

  • dobro preglejte zunanjost vozila (dobro je, če je avto opran in karoserija suha),
  • raziščite, če je bilo vozilo karambolirano,
  • bodite firbčni, sprašujte o tem, o poreklu vozila, o morebitnih okvarah in odpravljanju le teh, servisih…,
  • peljite avto na probo, na odprto cesto, kot tudi na zelo slabo cesto (idealna je z granitnimi kockami tlakovana cesta), kjer se razkrijejo okvare podvozja,
  • pregletje tesnila vrat,
  • stanje žarometov,
  • bodite pozorni na segrevanje oziroma temperaturo motorja in ostale manometre,
  • že samo okvarjen ševec za gorivo vam lahko sčasoma spije živce in denarnico,
  • preverite stanje in dimenzije pnevmatik, ki so vpisane v homologaciji (vključno s starostostjo gum),
  • na koncu ne zanemarite preveriti indentifikacijsko številko karoserije, ki ji zadnja leta kupci dajejo premalo pozornosti…

Poleg notranjosti in vidnih delov karoserije priporočam, da dobro pregledate tudi prage, koloteke vozila in stanje podvozja, izpuha (tega strokovnjak prepozna tudi po sluhu). Če se vam da se ulezite pod avto in prekontrolirajte manšete in stanje zavornih diskov ter samih zavor.
Ne pozabite preveriti gibljivost in premikanje sedežev, saj če je vozilo staro je lahko tudi mehanizem sedišča dotrajan ali okvarjen.
Čim bolj preverite delovanju vseh električnih sklopov in dodatne električne opreme v vozilu:

  • centralno zaklepanje,
  • električna stekla,
  • smerokaze,
  • luči, zlasti vzvratno luč,
  • opozorilne lučke, ki opozarjajo na pravilno delovanje zračnih blazin, ABS sistema in ostale kontrolne lučke…,
  • delovanje trobe, brisalcev, osvetlitev armature, ventilatorje, in oh in sploh KLIME …

Posle jebanja nema kajanja. Popravilo klime in stroški s klimo so lahko jama brez dna.

In na koncu Ttestna vožnja, odločilna proba vozila.

Najbolje je, če je motor hladen, da pred vožnjo ugotovimo, kako se hladen motor zažene (večji problem je  dizelski motor), kako se ta obnaša. Pri speljevanju bodite pozorni na prijemanje in višino sklopke. Med vožnjo bodite tudi agresivni, kdaj pa kdaj močneje pospešite, veliko prestavljajte. Pri manjši hitrosti (z opozorilom potnikov) močno zavrite in ugotovite stanje zavor in delovanje ABS sistema. Avto vozimo, da se segreje, da lahko preverimo obnašanje toplega motorja. Po testni vožnji ponovno pogledamo pod pokrov motorja. Motor pregledamo zgoraj in spodaj, če slučajno opazimo pronicanje kakšnih tekočin. Z odpiranje hladilnega sistema (zaradi velikega pritiska v ekspanzijski posodi čep odvijamo počasi in previdno) preverimo, če je v ekspanzijski posodi le hladilna tekočina. Oprite čep motorja in preverite, če  je na čepu zgolj olje in ne kakšna čudna smetana.

Finally:

  • preveriti dokumentacijo avta,
  • servisno knjigo, če ta obstaja in zakaj je ni?,
  • na spletu lahko preverite število kilometrov, zavarovanje, tehnične podatke vozila in nekaj osnovnih podatkov o zadnjem lastniku in kje je bil opravljen tehnični pregled.

Če je rabljeno vozilo prestalo vse zgornje postavke preostane zaključna faza. Pogoditi se za pravo ceno. Tudi tu prav pride strokovnjak. Četudi mu plačate stroške, vam ta lahko v končnem prihrani  tudi do 10 krat toliko, kot ste mu plačali za uslugo.
In, kakopak, sklenite kupoprodajno pogodbo!

  • brezplačen vzorec kupoprodajne pogodbe za motorno vozilo

Nasvet na spletu, pomoč pri izbiri in nakupu avtomobila:

Če sem karkoli izpustil ali vas karkoli zanima, in če nimate strokovnjaka za pomoč pri izbiri, pišite, kličite, vprašajte... Srečno!