Kako uvoziti rabljen avto

Po uspešnem članku na temo “Kako kupiti dober rabljen avto” sem prejemal precej pisem in vprašanj, kako pa uvoziti rabljen avto, zlasti iz Nemčije?

Torej, kako uvoziti rabljen avto iz nemčije?

Ker je uvoz avtomobila iz Nemčije, kljub zasičenosti slovenskega avtomobilskega trga, še vedno zanimiv iz različnih zornih kotov, je pred izletom v neznanoz dobro vedeti kako postopek poteka. Kaj lahko storimo še preden pripeljemo vozilo v Slovenijo in kaj nas čaka, ko avto pripeljemo v Slovenijo, saj po toči zvoniti je prepozno?

Zakaj se sploh odločiti za dolgo in stresno pot uvoza?

Kroži fama, da je zaupanje v verodostojnost slovenskih preprodajalcev vozil na trhlih tleh, da so tuja vozil, zaradi neprimerno kvalitetnejših cest, precej bolj ohranjena, da so kilometri na števcu avta (četudi visoki) realnejši od kilometrov pri avtih v Sloveniji, da je bolj verjeti tuji, kot domači servisni knjižici itd. Resnica pa je tam zunaj in nekje vmes.

Kje po-iskati avto?

Časi oglasnikov in časopisov so mimo, čeprav se včasih prav v tisku skriva kak Joker. V kolikor nimate osebe, ki bi vam karkoli priporočila ali našla preko svojih kanalov je splet prva in vse bolj globalna ter priročna tržnica. Ker iščemo avto v Nemčiji brskamo na:

Za zožanje targeta uporabimo filter, kjer poleg modela in znamke izbereš še želeno kilometražo, ceno, motor… lahko tudi regijo, barvo, nidani… Če želite avto peljati po cesti ne pozabite označiti ali pri kontaktu s prodajalcem vprašati o veljavnosti TÜV (tehnični pregled vozila). Brez TÜV se ne boste peljali po cesti ali pa boste morali za pregled odšteti malenkost manj, kot 100 evrov (96€) plus morebitna popravila za odpravo tehničnih pomanjkljivosti vozila. Skratka, če želite z avtom na cesto mora biti TUV veljaven vsaj tako dolgo za kolikor želite opraviti začasno registracijo avta.

Če, in ko najdemo ustrezno vozilo kontaktiramo prodajalca po telefonu (priročno po Vibru ali WhatUp) ali mailu. Kdor ne zna nemško je mailanje ali pisanje preko aplikacij precej uspešnejše od same govorne komunikacije. Naj dodam, da večina Nemcev s katerimi se kdaj kontaktiral zna angleško (le moja izkušnja). Najpreprosteje in najlažje pa je poiskati osebo z dobrim znanjem jezika, ki se bo za vas dogovorila, kot se šika, ne pa da se peljete tisoč kilometrov in doživite razočaranje. Naj boste to vi sami ali vaš prevajalec, najprej povprašam o stanju vozila, o tem ali je avto bil kaj karamboliran, kako in kdaj je bil servisiran, kaj je s servisno knjigo, koliko ključev ima avto, kakšni večji servisi so bili nazadnje opravljeni in podobno (beri Rabljena vozila). Glede na čas vašega dospetja, na lokacijo ogleda, se je pametno dogovoriti o kakšni rezervaciji. To lahko opravite na več načinov. Smo le v informacijski dobi, tako da to ne more biti izgovor ali problem.

Najbolj preprosto pa je, če imate kje blizu vašega morebitnega nakupa kakšno poznano kontaktno osebo.

In sem šel na pot!

Včasih smo poiskali kolega, sedli v avto in se odpeljali po nakupu. Danes je to drag špas. Obstajajo druge alternative o katerih velja razmisliti, saj se stroški domala razpolovijo. Sploh v primeru, ko imate namen pri kupljenem vozilu plačati začasno registracijo:

dav

VAŽNO! Ne dovolite si, da je v tujini državni praznik!

Če nameravate ostati več, kot en dan, in če nimate kolegov, kjer bi prespali čekirajte in rezervirajte via Booking.com.

Kupiti avto

Pri nakupu manjše vrednosti, tja do pet tisoč evrov, ni nikakršen problem. Če kupujete avto višjega cenovnega razreda za več deset tisoč evrov pa priporočam bančno nakazilo ali pa poiščete možnost pologa na domači banki, ki vam nudi možnost dviga gotovine na isti banki v tujini. Seveda usluga ni zastonj. V kolikor je prodajalec pravna oseba se vam za dokumentacijo ni potrebno obremenjevati, saj vam jo ti ustrežljivo in brez zapletov sami pripravijo (po dogovoru poskrbijo tudi za izvozne začasne, z oranžnim pasom označene, registrske tablice). Pri fizičnih osebah je treba biti bolj previden, saj je slika identična kupčujam doma, ko prodajalci, po domače, nimajo pojma kako in kaj pri prenosu lastništva. Priporočam, da si natisnete nekaj kopij kupoprodajnih pogod v nemškem jeziku kaufvertrag.

Na pogodbo v rubriki kupec napišite uradno ime kupca, ki je dejansko prisoten, ker bo kasneje pri odjavi iz prometa uporabljeno isto ime.

Kaj še nujno preveriti ob nakupu:

  • vse kar smo že omenili v članku Kako kupiti dober rabljen avto in še,
  • če je prodajalec podjetje, mora biti na računu ali pogodbi uraden naziv podjetja, njegov točen naslov, davčna številka (preveriš lahko na EU VIES). Pri prodajalcih zavezancih za DDV, mora biti na računu jasno izkazana stopnja in vsota DDV (isto, kot v Sloveniji, če se tukaj spoznate na te reči). Če prodajalec ni zavezanec, mora biti to napisano in temu ustrezno prikazana cena.

Kakšne dokumente oziroma papirje dobim ob nakupu vozila:

  1. dve prometni dovoljenji; manjši format imenovan Zulassungsbescheinigung Teil I, velikosti podobni naši prometni (primer) in podoben, a večji format imenovan Zulassungsbescheinigung Teil II (primer)
  2. Certifikat oziroma potrdilo o skladnosti vozila s tehničnimi predpisi v EU – izdajatelj je proizvajalec vozila imenovan Certificate of Conformity (primer COC)
  3. servisno knjigo (če je)

Po nakupu sledi odjava vozila iz prometa in začasna registracija za izvoz

Po nakupu je potrebno nemški avto odjaviti iz prometa in ga začasno registrirati za izvoz. To lahko naredite sami (1) s prodajalcem na lokalni landratsamt po slovensko Upravni enoti ali pa to za vas opravi podjetje (2), ki se s tem ukvarja.

Če ste se odločili za opcijo 1 in bosta to z bivšim lastnikom opravila sama je potrebno pred vstopom na upravno enoto skleniti zavarovanje za avto. V neposredni bližini vsake upravne enote najdete kopico podjetnikov, ki se ukvarjajo z zavarovanjem in izdelavo registrskih tablic. Ker ste iz EU vas zanimajo zoll tablice (izvozne registrske tablice) z oranžnim pasom in ne rdečim, ki je namenjen ostali izvoznikom, ki niso člani EU (Srbija, Rusija, BiH, Makedonija…). Cena za zoll tablice oziroma registracija vozila za izvoz na zoll tablice z rdečim pasom je tudi neprimerno dražja.

Kakšne dokumente in potrdila potrebujete na upravni enoti v Nemčiji?

  • obe že zgoraj omenjeni prometni dovoljeniji
  • veljaven TUV
  • vaše podatke vključno z osebnim dokumentom ali potnim listom

Najkrajša doba registracije vozila, ki ga izvažate je 5 dni. Cena zoll tablic in zavarovanje skupaj stane od 90 evrov naprej.

zool tablice – oranžne nemške izvozne registrske tablice

Po sklenjenem zavarovanju vozilo na upravni enoti odjavite in ga začasno registrirate za izvoz. Za odjavo in začasno registracijo potrebujejo:

  • obe prometni dovoljenji
  • zavarovalno polico
  • zeleno karto
  • TÜV
  • certifikat COC
  • osebni dokokument ali potni list kupca
  • številko vašega TRR – BIC številko vaše banke

Strošek, ki ga boste imeli ob prvem snidenju na okencu UE je cirka 35 evrov in ga, poravnate na posebnem avtomatu, ki se nahaja na UE. Po plačilu se z dokazili in dokumenti greste nazaj v podjetje, kjer ste plačali zavarovanje in zaprosite za registrske tablice, katerih oznako so vam dodelili na upravni enoti. Registrske tablice z datumom veljavnosti na samih tablicah dobite v nekaj minutah. S tablicami se odpravite nazaj na UE, kjer bo delavec na njih namestil okrogle nalepke in tako so tablice pripravljane za na avto.

Sedaj pa gas in počas nazaj v Slovenijo

Priporočam, v kolikor še niste prej (če kupite pri handlerju avto navadno preveri prodajalec), da se ustavite na najbljižji bencinski črpalki in preverite vse potrebno za dolgo pot, natankate rezervoar do fula, saj cene goriva na avtocestah so neprimerno dražje, kot v mestih samih. Preko tanken cleverja (clever-tanken.de) lahko preverite kje je najbljižja najbolj ugodna črpalka in prihranite kak evro še za tunelnino, ki vas čaka na avstrijski avtocesti in vinjeti. Tuneli vas bodo stali 12 evrov, avstrijska desetdnevna vinjeta 9 evrov, predor Karavanke 8 evrov in, kakopak, slovenska vinjeta 110 evrov celoletna.

Urejanje dokumentacije v Sloveniji. Kje začeti?

Priporočam, da prvo stvar, ki jo opravite, da se zapeljete tja, kjer delajo homologacije. To delajo skoraj že na vseh večjih enotah, kjer opravljajo tehnične preglede (LPP, KRKA…). Cena pregleda in izdelave homologacijskega karončka je 83 evrov. Postopek ni zahteven. Hiter pregled vozila in številk, fotošuting avta, zbiranje in pregled papirjev ter pisanje vloge. Predložite vso dokumentacijo, ki ste jo dobili nazaj na upavni enoti v Nemčiji ali:

  • malo nemško prometno dovoljenje
  • velika nemška prometna
  • certifikat COC
  • račun ali kupoprodajno pogodbo
  • osebni dokumenti

Ob tem vam na homologacijah izdajo potrdilo o emisijski ustreznosti izpustov vašega vozila na osnovi katerih FURS določi višino DMV, ki ga morate poravnat. To je naslednja postaja. S tem potrdilo greste na finančno upravo, pred tem izpolnite obrazec za odmero davka tukaj in ga oddate v pisarni urada, kjer vam bodo izračunali in odmerili davek na motorna vozila (DMV).

K vlogi morate priložiti še:

  • original račun ali pogodbo,
  • obe originalni prometni dovoljenji in
  • izjavo o emisijah, ki ste jo prejeli na homologacijah.

FURS ima za vašo odmero DMV zakonskih 30 dni časa. Navadno se tega držijo. Izračun oziroma višina DMV je odvisna ali na njen izračun vpliva vrsta dejavnikov in sicer:

  • prostornina motorja ccm (Hubraum),
  • vrsta motorja – bencin ali dizel – (Kraftstoff),
  • moč motorja kW (Leistung),
  • emisijski razred EURO – very very important – (Schadstoffklasse),
  • njegovih izpustov CO2 g/km (CO₂-Emissionen),
  • cene, kakopak,
  • več na FURS.

Kdaj bom lahko registriral uvožen avto?

Ko prejmete odmero od finančne uprave, ki jo vam pošljejo na mail (ki ste ga vpisali na vlogo za odmero DMV) s plačilnim nalogom plačate odmerjen DMV in poskenirano potrdilo pomailate FURSu. Ti vas potem pozovejo, da se oglasite in prevzamete originalno dokumentacijo predloženo ob vlogi, vključno z njihovim potrdilo o poravnanih obveznostih.

Po tem slavnostnem dogodku se odpravite na tehnične preglede, kjer vam izdaj izdajo homologacijski kartonček ali potrdilo o skladnosti za posamično odobreno vozilo, v prevodu homologacijo, za katerega ste zaprosili že takoj po dospetju v Slovenijo. Sedaj vas čaka samo še sklepno dejanje. Opraviti morate tehnični pregled vozila, skleniti zavarovanje za svojo uvoženo zverino in avto registrirate.

Voila!

Srečno vožnjo.