Kolone v mestih ne nastajajo zaradi prometa

Kolone, kolone, kolone… Uveljavljen in modificiran prometni režim v mnogih slovenskih mestih je za crkn’t. Oviranje s kao neskončnimi deli in vzdrževanji na cesti je klobasa brez konca. Ko vsi županovi možje z neodločnim kmetavzarjem na čelu igrajo nekakšen monopoli sledi prometni infarkt.

Kot da promet regulirajo otroci iz vrtca. Obvozi, več mesecev popravljajo mimimalne okvare cestišča, financirajo milijon evrov za obnovo obstoječe osemsto metrov ceste, tedenske cestne zapore za vsak zamenjan komunalni jašek, prometni znak ali dva po več mesecev ob jami ob robu asfaltu, namesto da bi vanjo vrgli tri lopate peska… Teh in tisoč drugih ovir se moramo vsak dan izogibati vozniki. Ob tem še paziti na agresivne kolesarje, nore motoriste in zasanjane pešca s slušalkami v ušesih. Če ob tem ne popizdiš vsaj dvakrat dnevno te bo čez par let pobralo od notranje razjede.

Saj ne, da bi morale biti ceste prazne, gladke kot putrček, kjer bi križarili kot na Atlantiku, ampak promet mora biti kolikor toliko tekoč. Osnovna cestna infrastuktura mora biti toliko vzdržna, da prometa ne ovira, da cesti, pač, lahko rečeš cesta in ne gradbišče ali njiva. Načrtovanje cestnih del, rekonstrukcije, novogradnje, cestne zapore zaradi prireditev, preusmerjanje prometa …, je tako neumno, da vrabci čivkajo, da so vsi županovi možje in pristojni na podjetjih za vzdrževanje na tem področju defektni. Se opravičujem izrazu, ampak tako je dejstvo, taki so rezultati na terenu. Usklajevanje del in nalog tema dvema inštitutoma ni prioriteta, kaj šele da bi jim bila misel na zadovoljne občane. In potem se začudeno pred kamero sprašujejo, ” zakaj ljudje o nas mislijo slabo in o nas govorijo negativno?” E, zato!

Kaj ko bi mestne občine, 212 jih je – baje – bilo (seznam), v tem kontekstu razmislile o dodatnih posvetovanjih s strokovnjaki ali raje z občani? Med slednjimi se vedno najde dojemljiva in sprejemljiva rešitev. Ne gre jim za pozicije, ne gre jim okoriščanje, le za ljubi mir in znosnost v prometu gre.

Pošten župan bi kdaj pomislil in po potrebi udejanil tudi kakšnem dodatno izobraževanje ali prekvalifikacijo za nesposobne urbaniste in zamenjal pogodbenika za vzdrževanje infrastrukture?

A veste: Za naš čas gre, za naše gorivo, za naš denar! Jebe se mi za župana in njegove priveske!