Zavore, kako zamenjati zavorne obloge, disk ploščice na avtu

Zavore in zavorne obloge, (disk ploščice, pakne, zavorne pološčice, kakorokli jim že rečete) so zelo pomemben del vozila. Brez zavor je avto, kombi ali motor neuporaben. Slabe zavore so grožnja sebi in okoliškim udeležencem v prometu.

Če so naše zavorne obloge (ljudsko po domače; bremze) dotrajane ne bomo mogli opraviti tehničnega pregleda. Naše vozilo na cesti ni več zanesljivo, ni varno. Na kratko. Z okvarjenimi zavorami nimamo kaj iskati na cesti. Na delovanje zavor in morebitne zaznane napake moramo biti vedno pozorni. Reden pregled podvozja in tudi zavor je dolžnost vsakega voznika, imetnika vozila. Ni potrebno, da za vsako malenkost letimo k pooblaščenemu serviserju, je pa priporočljivo, da ob sumu na okvaro ali dotrajanost vozilo pregleda nekdo, ki ima kaj pojma o tem. Zavorne obloge je potrebno menjati pravočasno. Če so preveč obrabljene lahko zaradi trenj poškodujemo tudi diske, ki pa se ti sčasoma tudi obrabijo.

Lahko in kako doma sam zamenjam zavorne pološčice?

Lahko in včasih tudi težko 🙂

Zavorne obloge so različnih dimenzij in materialov. Za laika so sicer vse enake, ampak se precej razlikujejo tudi v kakovosti materiala iz katerega so narejene. Brez točnega podatka o vozilu ni nujno, da boste v trgovini z rezervni deli kupili prave zavorne obloge. Če tega posla niste vajeni vam priporočam, da greste v prometni dovoljenje v trgovino ali poiščete kolega, ki se na to spozna, in kupite material. Če pa ste nezaupljivi pa najprej demontirajte zavore in iz starih delov prepišite tovarniško kodo nadomestnega dela. Če je ne najdete, pojdite do najbližjega prodajalca s starim delom in vam jo trgovec zagotovo najde. Iz izkušenj svetujem, da ne jemljete najcenejših izdelkov. Čeprav včasih to ni merilo. Posezite po bolj znanih znamkah, ampak ne po najnižjem cenovnem razredu.

Kakšne disk ploščice, kolutne zavore, pakne naj kupim?

Če pri menjavi nameravate vgraditi originalne rezervne dele ali kvalitetne zavorne obloge priznanih in kakovostnejših proizvajalcev se vam to lahko kmalu obrestuje. Zavorne ploščice zdržijo dolgo, več let. Seevda je odvisno od vašega načina vožnje in njihove kvalitete. Tako da lahko rečem, da obloge zdržijo od cca 20 tisoč pa do 100 tisoč kilometrov ali več. Lahko pa nove skurite v nekaj dneh. Z leti tudi zavore puščajo. Pregret materila ni več tako zanesljiv, ko je bil, ko je bil nadomestni del nov. Če zavore manj in slabše primejo se podaljša zavorna pot vozila. Vemo pa, da so večkrat v igri metri ali celo centimetri.

Naj vam ne bo žal denarja za nove zavorne obloge.