Kako poteka merjenje poslušanosti radia
Kakšna je metodologija merjenja poslušanosti radia oziroma kako poteka merjenje števila poslušalcev, kako vemo koliko ljudi dejansko posluša nek radijski program?
Poslušanost radia se meri s pomočjo raziskav, ki vključujejo anketiranje poslušalcev in uporabo tehnoloških orodij za sledenje navadam poslušanja poslušalcev. Nekatere metode so za dobo informacijske revolucije izredno neprimerne in zastarele.
- Gledanost televizije v Sloveniji: kako izmerijo koliko gledalcev gleda tv program
- Kako izboljšati imunski sistem s prehrano, kaj in kakšno hrano jesti
Kako se dejansko meri poslušanost radia v praksi? Metod je več, ker so tudi različne tehnologije, ki poganjajo te medije.
Metodologija merjenja poslušanosti ni ena sama. Načinov merjenja je več. Odvisno tudi od tehnologije ki radio poganja. Načini merjenja poslušanosti za javni statistični prikaz so:
- Anketne raziskave so najpogostejša metoda je anketiranje reprezentativnega vzorca prebivalstva, ko gre za poslušanost radia. Posamezniki vodijo dnevnik poslušanja, kjer beležijo, katere radijske postaje poslušajo, kdaj in kako dolgo. V Sloveniji se uporablja raziskava AudioStar, ki jo izvaja podjetje Valicon. Ta raziskava meri:
- Tedenski doseg radijskih postaj
- Poslušanost po dnevih in urah
- Demografske podatke poslušalcev (starost, spol, regija ipd.)
- Načine poslušanja (prek radia, spleta, mobilnih naprav)
- Tehnološke ali elektronske metode. ki jih uporabljajo v tujini so:
- RAJAR (Radio Joint Audience Research) v Veliki Britaniji
- Nielsen Audio v ZDA
Te metode vključujejo osebne merilnike (PPM – Portable People Meter), ki zaznavajo radijske signale, ki jih posameznik posluša, brez da bi jih moral sam beležiti.
- Digitalno sledenje je metoda, ki se uporablja pri spletnem poslušanju radia preko interneta (npr. prek aplikacij ali spletnih strani) se poslušanost meri avtomatsko z analitiko (npr. število klikov, trajanje poslušanja, lokacija poslušalcev).
To omogoča natančnejše in sprotno spremljanje navad poslušalcev in te podatke radijske postaje pogosto uporabljajo za oglaševalske analize.
Kot vidimo se nekatere metode merjenja poslušanosti radijskih programov in statistike za to obdobje precej primitivne in zastarele. Kot tehničen tip moram reči, da tudi izredno zavajujoče za poslušalce in publiko.


[…] Kako poteka merjenje poslušanosti radia […]